vrijdag 11 maart 2011

home is where the heart is

Mijn zusje is in december jl. verhuisd en voor haar heb ik een hangertje gescrapt voor bij de voordeur. Ik heb geen idee of ze het wat vindt (ik zie haar niet zo vaak), maar binnenkort gaan we erheen. Dit "huisje" komt van de Action en is eigenlijk bedoeld om in de tuin op te hangen met bijv. een appel in het midden voor de vogeltjes. Ik heb het eerst gegrond met gesso, daarna geverfd met acrylverf. Het hart in het midden is aan weerszijden beplakt en versierd met een stempel en tekst. Met wat bloemetjes, stempels en een vlindertje erop en een paar lintjes eraan met wat Delfts blauwe porceleinen kralen is het een oer-Hollands item geworden. Familienaam en adres staan aan de achterzijde, in het kader van de privacy laat ik dat niet zien hier.
Bedankt voor het kijken en tot gauw!

My sister has moved house a while ago and we are going to visit within a short time. I turned this little birdhouse into a home-decoration to hang at the front door. It was originally designed as a bird-feeding item for the garden with e.g. an apple in the centre, but I turned it into a kind of  nameplate. First primed with gesso, then painted with acrylic paint in Dutch red-white-blue. The heart in the centre is filled out with designpaper, stamped, embossed and titled. A few flowers and a butterfly on top and some stamps and ribbons at the side (with Delft blue porcelain beads) complete this made-in-Holland sign. Her family name and address are on the back side.
Thanks for watching, see you soon!

1 opmerking:

  1. Oh, die is leuk geworden! Daar zal ze toch wel blij mee zijn, anders neem je hem gewoon weer mee terug :)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia