zondag 15 augustus 2010

foto ws



Samen met Annemarie heb ik vandaag een workshop digitale fotografie gevolgd bij Wolves Fotografie.  In een groepje van 6 deelnemers was er voldoende tijd om persoonlijke uitleg te krijgen over het fotograferen met een DSLR camera. Ik heb een Nikon, waar ik redelijke foto's mee kan maken (vind ik zelf), maar ik ken de camera niet goed genoeg om er meer uit te halen dan dat ik nu doe. Met name het instellen van sluitertijd, diafragma en het spelen met de ISO-waarden, belichting en witbalans is voor mij abracadabra, al lees ik het instructieboekje nog zo vaak door. Ellen Reus (workshopleidster) heeft ons voor de lunchpauze het theoretische gedeelte haarfijn uitgelegd en nam na de lunch de tijd om onze toestellen uit te leggen en in te stellen. Nu weet ik (een beetje) waar al die knopjes voor dienen, al duizelde het me halverwege van alle informatie. Rond een uur of vier zijn we naar buiten gegaan om het geleerde in de praktijk te brengen en hebben we foto's gemaakt van stromend water, geprobeerd om scherptediepte te creëren enz. Ze zijn beslist niet perfect, zeker niet wat betreft belichting, maar dit zijn een paar van de resultaten tot nu toe. Ik heb nog veel oefening nodig, dat blijkt wel :)

1 opmerking:

  1. oo dat staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje..maar wat een verschil zeg zo de eerste en tweede foto.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia